Kino

Atpakaļ

IBĒRS DE ŽIVANŠĪ UN VIŅA MŪZAS & BALENSIAGA, UZTICĪBA TRADĪCIJĀM NEPASTĀVĪGAJĀ PASAULĒ - FESTIVĀLS "BALTIJAS PĒRLE"

Mazā zāle

2 FILMAS:

Oriģinālnosaukums:
Monsieur Hubert de Givenchy

Francija, 2011, 55 min.

Valoda: franču
Subtitri: nav


Režisors: Karims Zeriahens

„Vienīgais Augstās modes bruņinieks, elegances un vienkāršības iemiesojums, īstens aristokrāts, spējīgs jebkuru sievieti pārvērst karalienē...,” – visi šie epiteti attiecināti uz vienu cilvēku, Ibēru de Živanšī. Viņš bija Kristobala Balensiagas talantīgākais skolnieks un uzticamākais sekotājs – šo savienību uzskata par romantiskāko visā augstās modes vēsturē.

Vēl joprojām iznesīgais un dzīvespriecīgais Živanšī atskatās uz tērpu dizainera karjeru, kas uzplauka modes zelta laikmetā. Viņš stāsta par sava aroda mākslu un mūzām, kuras palīdzējušas radošajā izaugsmē. Viņu vidū bija slavenā rudmate – modele Betīna, bijusī ASV pirmā lēdija Žaklīna Kenedija un, protams, aktrise Odrija Hepberna, kuras leģendārā draudzība ar dizaineri ilga vairāk nekā 40 gadus. „Es esmu tādā atkarībā no Ibēra de Živanšī, kā amerikāņi no sava psihoanalītiķa,” mēdza apgalvot Odrija Hepberna. Viņas kostīmi filmās „Brokastis pie Tiffany” un „Sabrina” tika novērtēti pat ar „Oskara” nominācijām un balvu, bet viņa pati iemantoja stila ikonas statusu.

Stāsts par vienu no vadošajiem Francijas kuturjē, kurš izveidoja savu izsmalcinātās elegances un aristokrātiskās iznesības, glamūra un vienkāršības caurausto stilu.
„Radīt efektīgu tērpu ir vienkārši. Tieši tādiem tērpiem aplaudē modes skatēs. Man gan labāk tīk vienkāršs trikotāžas kostīms, kas diez vai nekavējoties piesaistīs uzmanību, toties tā skaistums atklāsies pakāpeniski,” – skaidro Ibērs de Živanšī.

Oriģinālnosaukums:
Balenciaga, itinéraire d un visionnaire

Spānija, Francija, Nīderlande, 2011, 52 min.

Valoda: spāņu
Subtitri: angļu


Režisors: Oskars Težedors

„Balensiaga ir vienīgais modelētājs, kurš spēj uzzīmēt, piegriezt, piediegt un uzšūt kleitu no sākuma līdz galam. Daudzējādā ziņā tieši pateicoties viņam augstā mode kļuvusi par atzītu mākslas veidu,” – apgalvo Koko Šanele, un nav pamata viņai neticēt. Modes vēsturē ir daudz ievērojamu vārdu, tomēr neviens nav baudījis tādu kolēģu cieņu, kā Kristobals Balensiaga – visnoslēpumainākais 20. gadsimta dizaineris, kura tērpu modeļi uzskatāmi pauž to radītāja ģenialitāti, bet viņa profesionālais mantojums joprojām būtiski ietekmē modes industriju. Ibērs de Živanšī, Oskars de la Renta, Emanuels Ungaro, Andrē Kurežs – visi šie dizaineri reiz strādājuši par jau tolaik apjūsmotā Balensiagas asistentiem.

„Diors radīja tērpus miljonāriem, bet Balensiaga – multimiljonāriem,” – teica viņa laikabiedri. Kurš gan vēl var lepoties ar tik daudz pielūdzējiem un klientiem? Viņus savaldzināja dižā mākslinieka stila vienkāršā elegance: Spānijas karaliene Viktorija, Beļģijas karaliene Fabiola, Vindzoras hercogiene Elizabete, Monako princese Greisa, Marlēna Dītriha, Polīna Rotšilda, Jeļena Rubinšteina.

Izmantojot arhīvu materiālus, filma pārceļ skatītāju dižā kuturjē brīnumaino fantāziju vidē, kur tiek ievēroti visaugstākie kvalitātes standarti. Viņš spēja mūžam mainīgajos laiku lokos saglabāt uzticību tradīcijām, šis cilvēks izmainīja haute couture pasauli.






















– Drukāt dokumentu