Kino

Atpakaļ

DIEVS, SARGI MANUS APAVUS! & ŽANS POLS GOTJĒ: SAGRAUTIE MODES KODI - FESTIVĀLS "BALTIJAS PĒRLE"

Mazā zāle

2 FILMAS:

DIEVS, SARGI MANUS APAVUS!
Oriģinālnosaukums:
God Save My Shoes

ASV, 2011, 60 min.

Valoda: angļu
Subtitri: nav


Režisore: Džūlija Benasra
Filmējušies: Kristians Lubutēns, Manolo Blaniks, Pjērs Hārdijs, Vivjena Vestvuda, Bruno Frisoni, Valters Steidžers

Pirmā filma, kas veltīta sieviešu “intīmajām” attiecībām ar apaviem. Tās veidotāji cenšas noskaidrot, kas īsti padara kurpes tik pievilcīgas, atminēt pret šo garderobes elementu izjustās kaisles noslēpumu. Kurpes spēj apburt, savaldzināt, hipnotizēt un aizēnot visus citus aksesuārus.

Radošā uzdevuma veikšanai filmas tapšanā tika piesaistīti labākie Ņujorkas, Parīzes un Milānas kinematogrāfisti. Nofilmēti apavu meistari – Kristians Lubutēns, Manolo Blaniks, Pjērs Hārdijs, dizaineri – Vivjena Vestvuda, Bruno Frisoni, Valters Steidžers, kā arī kolekcionāri no visas pasaules – viņiem simts pāri apavu nav sapnis, bet īstenība.

Itin visas sievietes, uzlaikojot jaunas kurpes, pārņem īpašas sajūtas. Apavi var būtiski ietekmēt garastāvokļa maiņas, dāvā iespēju justies iekārojamai vai līdzīgai Monako princesei. Kā apgalvo Madonna: „Manolo ir labāks par seksu un arī valkājas ilgāk”.


ŽANS POLS GOTJĒ: SAGRAUTIE MODES KODI
Oriģinālnosaukums:
Jean Paul Gaultier ou les codes bouleversé

Francija, 2010, 52 min.

Valoda: franču
Subtitri: nav


Režisore: Farida Khelfa
Filmējušies: Karla Bruni, Dita fon Tīza, Madonna

Modele un aktrise Farida Khelfa, kura savulaik piedalījusies Žana Pola Gotjē Hermès skatēs, ir uzņēmusi savu debijas filmu par augstās modes „neciešamo bērnu” – Žanu Polu Gotjē.

„Reiz viņa apvaicājās, – Žan Pol, vai vēlies, lai uztaisu tavu portretu? – es nodomāju, ka viņa runā par kādu aprakstu, rakstu žurnālam... Viņa pazīst mani, pazīst modes industriju kā neviens cits. Viņa spēj parādīt pat to, ko es pats nemaz nebiju nojautis.”

Rezultātā tapusi visnotaļ atklāta filma, kurā izsekots dizainera gaitām no podija līdz kinoekrānam, kur epatāžu mīlošais kuturjē pirmo reizi atklāj savas domas par Džonu Galjāno, par Madonnu, par „modes filmām” un atzīstas, ka nu jau krietnu laiciņu viņa iemīļotākais apģērba gabals ir prezervatīvs, bet visu viņa ideju un iedvesmas avots ir televizors: „Tas neieceļ mani intelektuāļu kārtā, toties tā ir patiesība.”

Mēs atklājam dāsnu, sirdsšķīstu cilvēku, kurš ir pārkārtojis modes kodus, apvēršot to ar oderi uz āru, kurš atkailinājis vīrieša kā „valdzinoša objekta” jūtīgo un trauslo šķautni.






















– Drukāt dokumentu