Atpakaļ

Jaunumi

Kerola / Carol no 29. janvāra

“Kerola” ir  stila pērle. Ne tikai viena no 2015. gada labākajām filmām, bet arī visintriģējošākā un skaistākā, vārda kinematogrāfiskajā izpratnē. Filma, kas līdzinās kino vēstures klasiskajām, lielajām mīlas drāmām, kaut gan jūtas uzliesmo starp divām sievietēm. Tomēr filma nav ne par feminismu, ne par homoseksualitāti tālajos 50 - tajos, bet gan par sievietes identitāti, vientulību un drosmi sekot savas sirds aicinājumam.

Filmas pamatā ir detektīvromānu un trilleru rakstnieces Patrīcijas Haismitas (Patricija Hightsmith 1921-1995) literārais darbs “Sāls cena” (The price of salt, 1952) -  par divu sieviešu attiecībām 50. gados. Jauna  rotaļlietu pārdevēja Terēze (Rūnija Mara / Rooney Mara) saprot, ka izjūt simpātijas pret savu klienti Kerolu (Keita Blanšeta / Cate Blanchett), kura tobrīd piedzīvo smagu laulības šķiršanas procesu ar savu vīru. Turīgā, šarmantā Kerola atsaucas šīm neatļautajām jūtām.

Patrīcija Haismita bija viena no iemīļotajām autorēm kino meistaram Alfrēdam Hičkokam un  viņas romāni ir bijuši pamatā arī mūslaiku kino trilleriem par Ripliju. Grāmatu “Sāls cena”, ko vēlāk pati autore pārizdeva ar nosaukumu “Kerola”, autore parakstīja ar pseidonīmu  Klēra Morgana un tas ir vienīgais nekriminālais romāns viņas daiļradē, kas tiek uzskatīts par daļēji autobiogrāfisku. Grāmatas nosaukuma maiņa, lielā mērā izskaidro romāna un filmas  “smaguma centru”, proti,  tas raksturo ne tikai jaunas sievietes, bet arī visas 50. gadu amerikāņu sabiedrības attieksmi pret varoni Kerolu un viņas attiecībām, kuras tolaik bija aizliegtas un sodāmas.

Režisors Tods Heins, kurš ir izslavēts 50. gadu stilizētājs (Tālu no paradīzes / Far from Heaven u.c.) un smalku dvēseles pinekļu vērpējs, noveda šo stāstu līdz ekrānam, sieviešu attiecību tēmu izvēršot delikāti un pat diskrēti.

Lai panāktu autentiskuma sajūtu, īsto laikmeta smaržu, “Kerola” ir uzfilmēta uz 50. gadiem raksturīgās, šobrīd absolūti retro - 16mm filmu lentes, kas filmas attēlam piešķir tam laikam raksturīgo zeltaino krāsu gammu un dzidrumu. Apbrīnas cienīgs ir grima un kostīmu mākslinieku darbs.

Filma pagājušajā gadā ir bijusi nominēta 167 balvām dažādos festivālos, saņēmusi 37 godalgas un pašlaik izgājusi Oskaru cīņās ar 6 nominācijām. Keitai Blanšetai “ Kerola” var atnest 3 Oskaru viņas karjerā (“Aviators”, “Jasmīnas stāsts”), Rūnija Mara nominēta otro reizi, iepriekš par galveno sieviešu lomu filmā “Meitene ar pūķa tetovējumu”.


Saistītā galerija


Share


– Drukāt dokumentu